Taksówki w Szczecinie w dużej mierze nastawione są na obsługę pasażerów pobliskich lotnisk, a także coraz liczniejszych turystów zagranicznych, głównie zza zachodniej granicy. Klienci mają naprawdę spory wybór - w Szczecinie wydano bowiem ok. 1500 licencji taksówkarskich. Taxi w Szczecinie oferuje wiele różnych usług, nie tylko zwykły przewóz osób. Poniżej znajdziesz więcej informacji, więc zobacz koniecznie.
Air Taxi Szczecin | 913 13 13 33 | Szczecin | pokaż | |
Autotaxi | 91 453 57 77 | Szczecin | pokaż | |
City Taxi Szczecin | 914335335 | Szczecin | pokaż | |
Grand Taxi | 91 449 49 49 | Szczecin | pokaż | |
GROM TAXI | 91 485 88 58 | Szczecin | pokaż | |
HALO RADIO TAXI | 91 578 33 33 | Stargard Szczeciński | pokaż | |
Kliper Taxi | 91 487 95 64 | Szczecin | pokaż | |
LIDER TAXI | 91 196 85 | Szczecin | pokaż | |
Maxi-Taxi | 91 483 78 37 | Szczecin | pokaż | |
OK TAXI | 660 445 522 | Szczecin | pokaż | |
Radio Taxi Szczecin | +4819622 | Szczecin | pokaż | |
Taxi Europa | 91 812 81 28 | Szczecin | pokaż | |
Taxi Prawobrzeże | 91 461 56 15 | Szczecin | pokaż | |
TAXI RADIO ZRZESZENIE TRANSPORTU PRYWATNEGO | 91 196 22 | Szczecin | pokaż |
Nie każde miasto może się poszczycić tym, że dobrze udokumentowano w nim początki działalności taksówkarskiej. Szczecin jest tutaj jednym z wyjątków. Na dodatek z dokumentów można się dowiedzieć, że taxi w Szczecinie to był biznes rodzinny, trwający całe długie lata - ba, nawet dekady. Mowa o rodzinie Frahnke.
Pierwszym jej przedstawicielem zajmującym się usługami taksówkarskimi był Georg Frahnke, początkowo woźnica. W 1878 roku założył firmę przewozową, klientów woził powozami. Biznes przejął jego syn - August, który jako pierwszy oprócz powozów wprowadził na ulice taksówki, a na przełomie lat 20/30 XX wieku już tylko na nich oparł działalność (posiadał całkiem przyzwoitą flotę pojazdów). W 1921 roku w jego taksówkach pojawiła się zupełna nowość – taksometry. Zachowały się archiwalne fotografie siedziby firmy i aut należących do niej. Świetnie prosperujący interes zakończyła wojna. Taksówki Frahnke'ego jeździły najprawdopodobniej do 1943 roku. Potem siedziba firmy została zbombardowana i zniszczona, zaś sam Frahnke po wyjeździe z miasta zmarł.
Po wojnie na ulicach Szczecina znowu pojawiły się taksówki i cieszyły się dużym wzięciem. Numery na główne postoje taksówek – przy Dworcu Głównym, na Poniatowskiego i Krasińskiego – dumnie figurowały w książkach telefonicznych w latach 50.
W Szczecinie wydano około 1500 licencji taksówkarskich (nie musi się to zgadzać z liczbą aut, tych może być, i zazwyczaj jest, więcej). Miasto pod tym względem nie jest na podium jeśli chodzi o Polskę, ale to bardzo przyzwoita liczba. Sporo jest za to korporacji zrzeszających taksówkarzy, co zawsze zapewnia konkurencyjne ceny i różne rodzaje świadczonych usług (można je porównać na naszym portalu).
Wśród działających korporacji taksówkarskich wymienić można: City Taxi, Taxi 4 You, Radio Taxi Szczecin, Viup Taxi, Mix Taxi, Taxi Prawobrzeżne, Taksa Taxi, Air Taxi Szczecin, Autotaxi, Grom Taxi, Halo Radio Taxi, Grand Taxi, Kliper Taxi, Lider Taxi, Maxi-Taxi, OK Taxi, Taxi Europa czy Taxi Radio Zrzeszenia Transportu Prywatnego.
Jeśli chodzi o usługi taksówkarskie w Szczecinie, to największy ruch związany jest z lotniskiem – Port Lotniczy Szczecin-Goleniów leży bowiem dość daleko od centrum miasta (ok. 40 kilometrów). Co więcej, wcale nie tak daleko jest port lotniczy w Berlinie, gdyż drogami A10 i A11 można tam dotrzeć nawet w mniej niż 2 godziny, dlatego wielu pasażerów wybiera taką właśnie opcję (to moloch w porównaniu z lotniskiem w Szczecinie, ma o wiele więcej opcji połączeń).
Z tych też powodów część korporacji związała się przede wszystkim z obsługą pasażerów przylatujących/odlatujących ze wspomnianych lotnisk. Przykładowo to Air Taxi Szczecin, Taxi Berlin Szczecin czy stosunkowo świeże Smart Taxi, oferujące komfortowe przejazdy również w klasie biznes. Wszelkie formalności załatwia się głównie dzięki aplikacjom, zapewniającym stałym klientom całkiem pokaźne zniżki. Aplikacje stały się zresztą stałym elementem taxi w Szczecinie, mają je niemal wszystkie firmy i to chyba już najpopularniejszy sposób ich zamawiania (choć można to zrobić telefonicznie, wciąż też są postoje taxi).
Szczecin odwiedza w tej chwili ponad 2 miliony turystów rocznie. Największe oblężenie miasto przeżywa podczas słynnych regat The Tall Ships Races (w ten dzień o taxi w Szczecinie może być trudno: to około miliona gości!). Najliczniejszą zaś nacją obcokrajowców odwiedzających Szczecin są, co zrozumiałe, Niemcy – ich liczba dochodzi do miliona! Nic dziwnego więc, że każda z korporacji taxi Szczecin zwraca dużą uwagę na obsługę klientów zagranicznych.
Ale Szczecin to też Zamek Książąt Pomorskich, Wały Chrobrego, Łasztownia, Stare Miasto, Brama Królewska, Brama Portowa, Morskie Centrum Nauki czy gigantyczny, trzeci pod względem wielkości w Europie, Cmentarz Centralny, który bardziej przypomina piękny park niż typową nekropolię. Wielu klientów wybiera taksówkę, chcąc dostać się szybko i bezpiecznie na prom lub nad morze.
Szczecińskie taxi oferują wiele różnych usług. Mowa chociażby o zakupach, które po podpisaniu umowy mogą być dostarczane regularnie, z zapłatą pod koniec miesiąca, a także o obsłudze wszelkiego rodzaju imprez okolicznościowych (jest nawet możliwość wyboru przystrojenia samochodu na ślub, komunię czy chrzest).
Sprawnie działa też dowóz dzieci do szkół i przedszkoli (wiele firm zadbało nawet o szkolenia pierwszej pomocy przedmedycznej), świadczone są także usługi w ramach podstawowej pomocy drogowej (holowanie, uruchamianie aut za pomocą kabla itp.).
Szeroka jest także oferta przejazdów bezgotówkowych zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych (zdarza się, że tacy klienci mają osobną linię telefoniczną). Jak w każdym dużym mieście taxi Szczecin świadczą również usługi bagażowe, ponadto posiadają pojazdy i kierowców dla klientów Business Class. Co więcej, Szczecin to miasto kojarzone z walczącą od lat o czołowe lokaty w piłkarskiej lidze Pogonią – niektóre firmy współpracują z klubem, okazując w nich kartę kibica, można liczyć na zniżki.